نامۀ سر گشادۀ
 نهضت آیندۀ افغانستان نهضت آیندۀ افغانستان

به اعضای نهضت فراگیر دموکراسی و ترقی افغانستان ،

 حزب متحد ملی افغانستان و مجمع ملی فعالین صلح افغانستان

مورخ 15 اپریل 2008

رفقای گرانقدر،

همسنگران روزهای دشوار مبارزه ،

به یقین دریافته اید که از چندی بدینسو زمزمۀ آرام وحدت نیروهای چپ و دموکراتیک به یک صدای رسا مبدل گردیده است. از هرسو مبارزان دادخواه و فعالانِ سیاسیِ مترقی از سازمانهای متشکله از بازمانده های جنبش چپ و دموکراتیک تقاضا دارند تا برای برونرفت از وضعیت فاجعه بار جنبش دموکراتیک و مترقی کشور ، یک بحث جدی و سازنده را سازمان دهند تا باشد بُنیاد های اندیشه یی و سیاسی (به شکل یک پلاتفورم پذیرفتنی برای اکثریتِ مبازران چپ و دموکرات) برای تشکل یک سازمانِ بزرگِ سراسریِ متعلق به مردم افغانستان ، تدوین گردند.

نهضت آیندۀ افغانستان که در دوام هشت سال تلاش و مبارزۀ خود پیوسته بر ضرورت ایجاد یک سازمان مدافع منافع مردم رنجکشیدۀ افغانستان تأکید کرده است ، به سهمگیری رفقا ، سازمانهای نشراتی و نهاد های سیاسیِ داخل و خارج کشور که در تکمیل این فضای جدید نقش شایستۀ شان را ایفاء کرده اند ، ارج فراوان قایل است .

در چنین مقطع تاریخیست که ما به شما مراجعه میکنیم.

شکستِ جنبش چپ و مردمی  و از پیِ آن عقب نشینی طولانی ، پراگنده گی ، دوری از مبازه و حتی بی باوری نسبت به امکان تحقق آرمانهای آغازین حزب دموکراتیک خلق افغانستان ( حزب وطن) ، دیگر باید به گذشته تعلق گیرند. غیابت بیش از پانزده سال جنبشِ چپ و دموکراتیک از وضعیتِ سیاسی کشور نی تنها معضلات جامعۀ افغانی را – آنگونه که دشمنان موعظه میکردند – حل نکرد ، بل ، افغانستان را به پرتگاهِ نابودی قرار داد.

مردم زحمتکش افغانستان در این شرایطِ پیچیده به یک سلاحِ نیرومندِ سیاسی ضرورت دارند تا بتوانند از طریق آن مطالبات برحقِ خود را به دست آورند. شما که ده ها سال از بهترین روز گارانِ عمر تانرا در این راه وقف کرده اید ، یکبار دیگر به حیث وجدانهای بیدار و رادمردانِ باتجربه به ندای زحمتکشان وطن پاسخ مثبت دهید و نیرو و ابتکار تان را در جهت ایجاد یک سازمانِ بزرگ سیاسی برای خدمتگزاری به خلق مظلوم افغانستان به کار گیرید. اینک که روزنه یی برای این امر مقدس بازگردیده است ، به پشتیبانی پیشنهاد ما مبنی بر تدویرِ یک نشست واحدِ تمام نیروهای مترقی ، دموکرات و چپ برخیزید و آن شمار از رفقایی را که هنوز در کنار تان متردد اند ، قانع سازید تا در این امر بزرگ سهم شایستۀ شانرا اداء نمایند.

ما کاملاً واقفیم که وحدت یک مبارزۀ طولانیست و نمی شود سایۀ افتراق بیست ساله را در یک روز یا در یک نشست از فراز جنبش دور ساخت ، ولی با ارایۀ مواضع روشن اندیشه یی – سیاسی و پیش کشیدن اصول واقعاً دموکراتیکِ سازمانی ، میشود روند آنرا شتابان ساخت و باید شتابان ساخت!

از شما رفقای عزیز صمیمانه دعوت میکنیم تا نشستِ بزرگ پیشنهادیِ نهضت آیندۀ افغانستان را به یک واقعیت سازندۀ سیاسی – اندیشه یی مبدل سازید و با سهمگیری فعالانۀ تان در آن به تحکیم مواضع قطب ترقی ، دموکراسی و بهروزی زحمتکشان افغانستان بپردازید.

از یاد نبریم که وحدت نیروهای چپ ، دموکراتیک و مترقی یگانه وسیله برای خاتمه بخشیدن به فاجعۀ کنونی افغانیست.

دستهای تانرا صمیمانه میفشاریم

هیئت اجراییۀ شورای مرکزی

نهضت آیندۀ افغانستان

26 حمل 1387 مطابق 15 اپریل 2008

 

 

 


April 17th, 2008


  برداشت و بازنویسی درونمایه این تارنما در جاهای دیگر آزاد است. خواهشمندم، خاستگاه را یادآوری نمایید.
 
بیانات، پیامها و گزارشها